Hoe werkt het?

HNVI in een online veilinghuis dat in opdracht van voornamelijk curatoren, banken en pandhouders goederen verkoopt door middel van online veilingen, faillissementsveilingen of onderhandse verkopen.
Zowel zakelijke als particuliere geïnteresseerden kunnen biedingen uitbrengen via onze veilingwebsite.

Bieden op online veilingen van HNVI is eenvoudig:

  1. Gratis registreren
  2. Eenvoudig online biedingen uitbrengen
  3. Betalen en afhalen van gewonnen kavels


1. Registreren

Om biedingen uit te kunnen brengen op onze website dient u zich eerst gratis te registreren.

Het is voor zowel zakelijke als particuliere geïnteresseerde mogelijk zich te registreren.

Direct registreren? KLIK HIER

Nadat u geregistreerd bent ontvangt u een e-mailbericht met daarin een activeringscode ter bevestiging van uw account. Nadat u uw account heeft geactiveerd kunt u eventuele biedingen plaatsen.


2. Bieden

Als u bent ingelogd kunt u biedingen plaatsen op kavels uit alle lopende veilingen.

Houdt er rekening mee dat uw bod wordt vermeerderd met opgeld en BTW. Het tarief van het opgeld en BTW kan per veiling en/of kavel verschillen en staat bij elk kavel vermeld.

Het eerstvolgende mogelijke bod wordt automatisch door ons systeem ingevoerd in het biedingsveld. In het geval er nog geen biedingen zijn geplaatst is dit startbod. Mochten er al eerdere biedingen zijn geplaatst, wordt het laatste bod vermeerderd met het verhogingsbedrag.

Het is ook mogelijk om zelf een ander gewenst bedrag in te voeren. Dit bedrag moet een rond getal zijn en moet minimaal het laatste bod + het verhogingsbedrag zijn.

Wilt u een bod uitbrengen, dan klikt u op ‘Plaats uw bod’. U krijgt dan de totaalberekening te zien. Nadat u uw bod heeft bevestigd door het klikken op ‘OK’, wordt uw bod geplaatst.

Houdt er rekening mee dat biedingen bindend zijn en u verplicht bent om de goederen af te nemen indien u de hoogste bieder bent. De aangewezen afhaaldag staat in de catalogus en bij elk kavel vermeld.

U ontvangt tot 15 minuten voor het sluiten van een veiling bevestigingsmails van uw bod en mails indien u bent overboden. Daarna niet meer, u dient de website dan goed in de gaten te houden.


3. Betalen en afhalen van gewonnen kavels

Nadat de veiling is gesloten, ontvangt u per e-mail de factuur van de aan u toegewezen kavels.

In het geval van een grote veiling, opgedeeld in meerdere deelveilingen, ontvangt u de totaalfactuur na sluiting van de laatste deelveiling.

In deze factuur staat ook vermeld waar en wanneer u de aan u toegewezen kavels op moet halen.

De factuur kan worden voldaan per bankbetaling op onze rekening Derdengelden. Daarnaast is er in de meeste gevallen ook een mogelijkheid om de factuur te voldoen op de afhaaldag per pin- of contante betaling.

Nadat u zich heeft aangemeld en uw betaling is voldaan, begeleid het HNVI-team u naar de aan u toegewezen kavels.

Houdt er rekening mee dat u zelf verantwoordelijk bent voor demontage van de goederen op aanwijzing van het veilingpersoneel. Voor gereedschap voor demontage, voldoende mankracht of verpakkingsmaterialen dient u zelf te zorgen.

 

Heeft u nog vragen? Kijk dan op onze pagina met de meest gestelde vragen, of neem contact met ons op via het contactformulier.