Inbrengveiling

Een inbrengveiling geeft u de mogelijkheid om zelf goederen aan te bieden via de HNVI veilingwebsite.
Zowel zakelijk als particulier geïnteresseerden kunnen goederen aanbieden voor de veiling.
Nadat u een beschrijving met foto en het gewenste startbod van uw goederen aan HNVI heeft gestuurd, beoordelen wij de goederen en prijs en bevestigen wij of de goederen meegenomen kunnen worden in de veiling.


Denk bijvoorbeeld eens aan:
  • Laptop of TV.     Heeft u recent een nieuwe aangeschaft en wilt u de oude verkopen?
  • Fiets of fitnessapparaat.     Gebruikt u het maar weinig en staat het in de weg?
  • Meubilair.     Samenwonen of verhuizen en blijft u zitten met een overschot aan meubilair?
  • Auto.     Vindt u de door de garage aangegeven inruilwaarde te laag?
  • Kantoor- of winkelinventaris.     Staat er inventaris in de weg of wordt het nauwelijks gebruikt?
  • Machines.     Stilstaande machines zijn “dood kapitaal”, maak deze ten gelde door ze te veilen.

Ook iets veilen via HNVI? Stuur dan voor 1 oktober 12.00 uur een e-mail met beschrijving, foto's en het gewenste startbod naar inbrengveiling@hnvi.nl

Hoe werkt een online veiling?

Kort uitgelegd bestaat een online veiling uit vier stappen:
  1. Aanmelden van kavels: het team van HNVI beoordeelt vooraf uw goederen en u krijgt bevestiging of de goederen meegenomen kunnen worden in de veiling en tegen welk openingsbod. U ontvangt van ons een opdrachtbevestiging voor het veilen van uw goederen en wij maken met u een afspraak voor het innemen van uw goederen op onze locatie.
  2. Voorbereiden: nadat uw goederen zijn ingeleverd wordt de online veiling voorbereid door het team van HNVI; wij beschrijven en fotograferen uw goederen. Ons uitgebreide netwerk wordt op de hoogte gesteld van de nieuwe veiling en daarnaast zoeken wij naar potentiële kopers door middel van een multimediale marketingcampagne. Door middel van het organiseren van een eventuele kijkdag geven wij de potentiële kopers de kans om de goederen te bekijken, wat waardevermeerderend kan werken.
  3. Verkopen: de online veiling wordt door het team van HNVI begeleid. Het gehele biedproces is online te volgen; transparant en gebruiksvriendelijk. Na sluiting van de veiling wordt de hoogste bieder door ons bericht en ontvangt per e-mail de factuur.
  4. Afwikkeling: er wordt een afhaaldag georganiseerd onder leiding van het HNVI team. Alle geldstromen lopen via onze rekening Derdengelden. De opdrachtgever, u dus, krijgt na afsluiting het aan u toekomende bedrag uitgekeerd met daarbij een gedetailleerde opbrengstenlijst van de verkochte goederen op de veiling.

Ook iets veilen via HNVI? Stuur dan voor 1 oktober 12.00 uureen e-mail met beschrijving, foto's en het gewenste startbod naar inbrengveiling@hnvi.nl


Nadere voorwaarden

Indien u goederen aan wilt bieden voor de inbrengveiling op de HNVI veilingwebsite dienen deze een minimale waarde van € 40,- te vertegenwoordigen. Of uw goederen hieraan voldoen kunnen wij samen met u bekijken naar aanleiding van uw e-mail met beschrijving en foto's van de goederen.
HNVI rekent aan u tarief van € 7,50 (ex. BTW) per kavel. Daarnaast bij eventuele verkoop een percentage van 5% van de opbrengst.

Ook iets veilen via HNVI? Stuur dan voor 1 oktober 12.00 uur een e-mail met beschrijving, foto's en het gewenste startbod naar inbrengveiling@hnvi.nl
De goederen kunnen worden ingeleverd op zaterdag 8 oktober tussen 10.00 en 14.00 uur tijdens de Nationale Dag van de Waarde georganiseerd door de Federatie TMV.

Na het sluiten van de inschrijftermijn ontvangt u nader bericht.